Search Results

Search results 1-20 of 110.

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • A brilliant day as always although I think more drinking was done than dancing , Egyptian Lover would be more than welcome at any event we hold

  • Bump for this weekend. Its gonna go off , don't miss it. A few old EE regulars will be there including Leeroy who'll be one of the DJs on the day.

  • Cheers mate, hows it going

  • Newcastle ran one of the first breaking/ popping sessions in the UK circa 83-86. for the last three years now we have been running a reunion event, this year it is being held twice for the first time. The next event will be held next week on Saturday 24th at Flares bar in the Bigg market, Newcastle from 12-00 till 7-00, entry is Free. Unfortunatley its an over 18's event due to company policy. Music will be Old school Hip Hop/Electro the same as played back in the day so if your expecting to hea…

  • Facebook link for more details facebook.com/events/217938184981421/

  • Hi guys on the 28th of July we'll be holding our 4th Tiffanys reunion.Tiffanys nightclub in Newcastle ran its "Sidewalk" breaking session between 83-86 every saturday afternoon and would attract from 500-1500 people. This years reunion is happening at Flares bar in the Bigg Market, Newcastle upon Tyne. Times are from 1-00 until 6-00, unfortunately its a 18+ event due to company policy. Admission is FREE. well be playing music from back in the day i.e. old school Electro/ Hip hop. Its a relaxed v…

  • id the track pls

    yoda - - OFF-TOPIC

    Post

    The theme from policewoman by Henri mancini is the break theres also a cool instrumental looped sample called The Rozer cany remember by who. Or you could get a vocal version called No said date by Masta Killa

  • Facebook dilemma

    yoda - - OFF-TOPIC

    Post

    I can see what some of you guys think about facebook and agree with some of the things you say, but it is like the internet, as a whole 99.9% of it is rubbish but the remaining percentage is cracking. the good parts of it is that it is an invaluable tool to get in touch with people from your past and to meet people with the same interests.It is also really easy to set up a group for people who have the same interest as yourself,for instance i love old school breaking and electrofunk and set up a…

  • NINETEEN - WHICH MIX?

    yoda - - OLD SCHOOL

    Post

    Yeah your talking about the Whiz Kid remix Steve, i have it on MP3 somewhere, I dunno if its ever been released on vinyl though, maybe someone else knows that

  • Tron sample

    yoda - - OLD SCHOOL

    Post

    Brilliant Daro, sorry I took so long in thanking you, i needed to check with my friend that this was the right tune and he says your correct. So thanks for your time Yoda

  • Tron sample

    yoda - - OLD SCHOOL

    Post

    nahh mate he heard it 1983-87, cheers for replying anyway.

  • Tron sample

    yoda - - OLD SCHOOL

    Post

    One of my friends keeps telling me about an old electro tune that has samples from the film Tron in it. I havent a clue as ive never seen the film and wouldnt be able to tell you were right without going through him, has anyone got any ideas ? cheers

  • Yeah you can play this one by downloading a MAME simulator then you just get the games and they are identical to the old 80s arcade ones

  • b

    yoda - - GIGS & PARTIES

    Post

    O

  • Pretty Tony

    yoda - - OLD SCHOOL

    Post

    Whats your favourite Pretty Tony tune?, for me its got to be "Get Some", top poppin tune dont need no other reason lol.

  • MC ADE - Bass Rock Express

    yoda - - OLD SCHOOL

    Post

    MC ADE- Bass Rock Express Do you hate it or rate it ?? I loved it at the time when released, sounded really raw with a echoy vocoder, I gotta admit it seems really dated now, but still have a soft spot for it.

  • Just a thing that Billy mentioned about Hiphop and House being popular between 87-89, was it really that popular at that time or was it because the electronic sound had disappeared and people didnt know what to buy and simply latched on to what they could. I know me and my friends at the time just wanted to buy Electro but couldnt seem to get our hands on it with the odd exception like Ecectros example Maggaton. As well as this i remember a lot of people absolutley hating Hip Hop and giving us s…

  • Electro 13

    yoda - - OLD SCHOOL

    Post

    If the streetsounds Electro series had actually stuck to Electro what songs from 86 should have made it on to the tracklisting of Electro 13?

  • Obsure or classics =electroempire

    yoda - - OLD SCHOOL

    Post

    Has electroempire turned into a site discussing obscure sealed electro music once a month that knowone gives a shit about or is it still about old school classics that everyone loves but gets a little bored chatting about? please discuss

  • V

    yoda - - OFF-TOPIC

    Post

    Whos been watching the new remake of the sci-fi series V ?, been quite enjoying it although i did miss the pilot so am a bit confused lol